Beloved Followers :)

cursor

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

11 December 2010

rindu zaman mengences! ( meleleh air liyok) (:

salam..aii rase tetibe gatai lak nak penuhkan entry rini pasal kanak-kanak.
pesai ape lak ni? *sebok kerok-kerok pale la sume ye*
sebab aku da xsaba nak timang anak ke?
sebab kau memang dilahirkan mmg suke kanak-kanak?
or sebab pe?
haha.rileks la..wut's wrong with u ha?pehal kau mara sgt ni?sabo-sabo..yew aku cerite la ni..erm cenggini kekadang kite pelikkan knape la kite xingat satu hape pon ape yang kite da buat mse kechik2 dlu.kenapela kite xley imbas kenangan-kenangan lame mase kechik2 dlu.mybe la lau korang diberi anugerah yang lebih mybe korang akn ingat even sikit sekalipon kan? mesti syok aih! wow! aku jeles! :D
bile sebut je pasal baby, n zaman kanak-kanak ni kan kite akan tahu la kan ape je yang mampu mereke lakukan. tak laen tak bukan menangis! menangis! menangis! gelak! terkekeh-kekeh! mengences ( meleleh ayak lio) n muntah.. nanges sebab lapa, nanges sbb sakit perot or masuk angin, nanges lagi sebab nak chuchu. n gelak tyme kau kenyang. kau sihat. kau suke parent kau kendong kau ke sane kemari kan syg? aku tau..lau aku pon cmtu.. nak dikendong je selalu. Apekan daye..aku da besa mcm kangroo.tinggi tak la mcm zirafah..tapi kan da layak jadi wife orang gitu lorh.hahaha :D * over gedik la kau! *




ha! tipu! tipu! tipu! asal kau dapat extra gigi ni. besau gile. kala gigi kapak aku.bibir kau pulak lahai seksi gile..pink pulak tuh! kala angelina jolly..huauahuahuahua :D



ha ni plak..anak sape lahai telopas ni..hamboi capangnye tinge kau! debabnye badan kau! haha. sweet giler! (*muah*) hamek kau!
*aku penah janji ngan sahabat aku sorang ni..aku nak jadi sekuat gajah.ha comei kan?  kan? kan? :P*




ha ni plak.. hai anak sapo lahai beraninyo tggai kat tepi pntai dek kono bawak ombak..habeh nanes berdala pon ta gune..hamboi..sweet gler.. ade style giler kau tido syg..siap ade tilam cengkerang..lampin yang ade kipas kat ujung kaki...upss..ade cxxx plak tuh.haha :D ap
kau mmg comei! fuh! moge2 anak aku akn datang sechomell kau! wink2! aku da berangan la.calon pon tadak..jgn mmpi! blajo abeskan dlu! hesh! =,=




ha...cop2... the truelly picca is..me okayy..ahahaha. comei x? (ha bek ckp comei..lau ta ckp aku majok hihi =,=)
ni pict mase aku dok nyebok nak solat tyme parent, abg n akak aku solat.aku da kene sakat ngn yowang pakai serkop itam cmtuh n aku ketawe terbelahak tyme ni.
* hamboi..over suke kau budak kechik! :P*



okayy..okayy..
bile orang buat blog.mesti ye nak kongsi ape yang ye update rite? nak kongsi ape yang ye rase n mintak pendapat korang sume setiap isu yang yowang bagi. emm begitu jugak aku. xde sebab la kan aku nak cite pasal zaman kanak-kanak ni kalau takde point.msti punye ade yang tersemat n tersumbat yang sipi2 kne kat aku.ha! hamekl kau! selamat xexcident.haha.

kalau korang nak taula kan.lau aku sebak, aku akan cari choki-choki.. tok buang rase sebak kat hati.lau xdapat choki-choki aku tdo...xpon aku akn nyanyi ape je lagu yang terlintas kat otak aku ni.bia la sore aku sesedap katak pon.aku je yang dga.lau terlepas kluo pon dak uma aku n uma sebelah je dga.ape ade hal ? korang nak mara? mara la silekan! janji aku xnanges! WEK! :)

kalau la kan kat dunie ni ley request yang pelik2 tapi baik..yang buruk jadi chantek..yang hitam jadi puteh..yang puteh jadi lagi puteh..huahuahua.:D
 bukan itu maksud aku sebenonye..
if la kan..ade request kat dunie ni ley dapat dalam sekelip mate.korang nak mntak ape erk? aku tau korang msti ade bnyak impian kan? kan ?
contohnye nak kawen cepat!
nak uma besau, kete besau, moto besau, bini besau, suami besau..huahuahua. ngek tau. aku gurau jela.
let say, lau aku , aku request nak jadi baby kembali.bukan sebab aku nak nyusahkan parent aku siapkan aku itu ini,belikan aku mcm tu n ini, ckap sorang2 tanpe balasan dari aku.bukan camtu! bukan itu maksud aku.
da mmg realitinye lau baby mmg xkan mengerti ape-ape..xkenal ape-ape..so kne la terime yer..
aku request tu pon sbb aku xnak nyusahkan sesape.. aku tanak tau peritnye jadi org besa..aku tanak tau wah! banyaknye dugaan yang datang bile kau dewase..aku ta nak tau yang kau akn dipermainkan dalam mcam2 rupe.. aku tau sume tu hanye la request kolot yang hny bole disebut dengan kata-kata.

okayy..stop dreaming syifaa'..ingatla..tu sume dah dinamekan putaran dalam kehidupan..akn merase zaman bayi,kanak-kanak, remaje n xlame lagi dewase..n peringkat akhir adela zaman warga emas (aw sedap sikit bunyinye kan.ade emas gtuh)
bersyukurla sampai ke harini kau mmpu bernafas diats bumi yang xtentu lame..yang da uzur n kian punah bile-bile mase.ni sume dah ditentukan oleh Yang Maha Kuasa.terimela ngan redha ats setiap yang berlaku dalam hidupmu.ape yang mampu kite lakukan ialah berdoa dan sentiase mngikut arus yang selaras dengan suruhanNya. jadila insan yang baik n beruntung di dunie mahupun di akhirat. doakan lah kesejahteraan kedue ibu bapa yang menghadapi perih getir mmbesakan kite dari kechik sampai ke besau.

sentiase memaafkan insan yang pernah menyakitimu,memakimu.mengherdikmu,memarah tak tentu pasal,memfitnah tak usul perikse,memukul secare tibe-tibe..
sabarla sayang..setiap ape yang berlaku didalam hidup ini tak semuenye indah.bile adenye susah baru la kau akn tau erti usaha n dari situ la kau akn menghargai sesuatu yang kau usahakan.
ingatla sayang..setiap yang ade didepan kite xtentu kekal lame..hargailah ianya sementare ia masih ade didepan kite.ape bile ia hilang atau pergi dari kite barula kite akn menangis dan sibok mencari-cari kemane ia pergi tinggalkan kite.

semoge kau aman bersama orang-orang yang kau sayang.semoga dengan perginye aku nanti mmberi kenangan yang terindah yang takkan dilupe hingga ke akhirnye~~

-the end-


3 comments:

like