Beloved Followers :)

cursor

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

07 November 2010

* Nasib seorang gadis gebu-gebi *

Di sebuah desa tinggal seorang gadis bersama ahli keluarganye tinggal disebuah desa yang tidak terpencil  yang still mndapat kemudahan seperti orang lain..hidupnye ckup sederhana.. seorang yang simple dan tidak terlalu mementingkan fesyen2 pakaian terkini.. kerana hidupnye yang sederhana.. die merasekan wang ringgit yang dimiliki di gunekan terlebih dahulu untuk perkare yang penting sahaja..especially digunekan kearah pembelanjaan pengajiannye... Die merupakan salah seorang student yang blajar di sebuah i.p.t di sala sebuah negeri di Malaysia ni.. Dalam mase mengejar cite-cite.. gadis ini mempunyai banyak pengalaman dalam mengenali hal keduniaan..die berkenalan dengan beberape orang insan yang pernah mncuri hatinye..salah seorang dari beberape teman baiknye telah datang mendekati nye perlahan-lahan tnpe disedari oleh gadis itu bahawe sala seorang dari temannye telah menaruh harapan terhadapnye..mereka b'kawan rapat sehingge mengambil mase yang panjang untuk mengenali hati budi masing-masing.. pade suatu hari..si jejaka yang di kenali dengan Mr.K ini telah melamar gadis ini..dan malangnye, dalam mase yang same semase Mr.K ini melamar gadis tersebut..tidak diduge..sala seorang teman baiknye ini juge menaruh harapan yg same tok meluahkan isi hatinye..malangnye gadis ini telah memberi respon terhadap Mr.K ini berbanding rakannye itu tadi kerana die telah menganggap rakanye itu seorang sahabat yang da dianggap bagaikan adik-beradik.. gadis itu telah setuju untuk mngikatkan hubungan bersame dengan Mr.K antare satu same lain.. hari demi hari beliau kelihatan sungguh rapat, mesra dan xpenah lekang untuk mmberi khabar.. Indah sungguh melihat kemesraan mereka b'due ini.. kate-kate indah dan janji telah termatri antare mereka.. 
Setelah 3 tahun mereka b'same..Mr.K ini telah mndapat p'kerjaan baru setelah mengalami bankrup di atas p'kerjaannye yang lalu... sedikit perubahan telah b'laku kepade Mr.K ini.. apetah lagi selepas die mndapat pkerjaan sebagai medical asistant disalah sebuah hospital di Kuala Lumpur.. gadis gebu-gebi ni tidak pernah b'anggapan buruk dan still mmpercayai pasangan nye ini.. walaupun perubahan sedikit-sedikit telah di lakukan oleh Mr.K.. gadis ini tetap bersabar dan mndgar nasihat dan teguran yang positif dari rakan-rakannye.. Dalam masalah yang dihadapinye ini.. tidak diduge.. sahabat baek yang pernah mmpunyai hati terhadapnye datang dan sering menemankannye tiap detik dan waktu..(nampak disitu bahawe lelaki ini tidak b'putus ase tok memiliki hatinye).. Suatu hari.. Mr.K ini tidak menghantarkan sebarang khabar kepade  gadis ini.... gadis ini terase amat sedih... namun die xpernah putus ase untuk mnanyekan khabar dari jejake tersebut.. apekan daye.. respon dari Mr.K pon tidak la memuaskan hatinye.. setiap hari gadis ini sering menangis sebelum tidur kerana merindukan saat manis b'same terhadap Mr.K... bermacam-macam care die gunekan untuk menjernihkan semule hubungannye bersame Mr.K.. namun usahanye gagal.. Die mule terase give up dan terase tidak sempurne terhadap pasangannye itu.. die menyatekan bhawe die nak tumpukan pade studynye dan malas memikirkan hal-hal diluar batasan pengusaan hati dan emosinye ! sakit mcm tertelan garpu.. Kini, hidupnye telah berubah..tidak mahu mengaharapkan cinte dan tidak mahu mmberi harapan kepade yang menyintainye.. baginye umurnye masih mude lagi untuk mengenali erti CINTA..Cinta merupakan sesuatu yg besar untuk difahami.. sesuatu yang bukan dijual beli...sesuatu yang bukan di tolak dan dipakse..sesuatu yang bukan untuk dinyatakan dengan sengaje..Cinta adelah sesuatu yang wajib dimiliki oleh setiap individu yang hidup dimuke bumi ini..kesimpulannye..hargailah insan yang ade didepan mate sebelum die hilang meninggalkan kite.Disitu,braulah kite akn terase bhwe kite akn merindui dan menginginkannye tok kembali ke pangkuan kite..

p/s : uppss.. ! tiade kaitan antare yang idup, yang mengarang atau yang teraso.. cerito ini sekadar perkongsian bersame bagi kebanyakkan pencinte-pencinte jarak jauh..hee.. ok. vavai~ ^^,

 


Sekian..Gracias =,=

2 comments:

  1. awak. sile tgk blog sayew. adew sayew taged awak taw juin contest. harap awak ejoy jd bloggers. also slmt dtg dear frends.=)

    ReplyDelete

like